نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل > در دیدار روسای جهاددانشگاهی و دانشگاه جامع راهکارهای تقویت آموزش‌ عالی علمی ـ کاربردی در جهاددانشگاهی مورد بررسی گرفت
۲۸۵ بازدید

دکتر حسن مسلمی نایینی، رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی راهکارهای تقویت آموزش‌ عالی علمی ـ کاربردی در جهاددانشگاهی را بررسی کردند

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، در جلسه‌ای که در روز شنبه 6 خرداد 1402 در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و با حضور دکتر  غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی، دکتر کشتکار، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، و دکتر محمدعلی گودرزی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی برگزار شد، بر پیشی‌گرفتن نمودار هزینه بر درآمدها و تأثیر منفی بر اقتصاد آموزش این دوره ها و ضرورت توجه و کمک جدی دانشگاه به تعدیل و حل این مشکل؛ احیا و اجرای دوره‌های مقطع‌دار به روش پودمانی برای جذب بیشتر دانشجو و استفاده از ظرفیت ایجادشده برای آموزش مهارتی؛ استفاده از ظرفیت آیین‌نامه وزارت عتف در ارائۀ آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری و ترکیبی با تولید محتوی درسی متناسب؛ تسهیل‌نمودن زمان صدور مجوز تدریس و جلوگیری از شکل‌گیری رانت برای برخی مدرسین برای افزایش حق‌التدریس و یا قبول حداقل واحد تدریس در مراکز؛ کوتاه‌نمودن فرآیند مجوز آموزش‌های کوتاه‌مدت از جمله واگذاری اختیارات به مراکز با توجه به رتبه آنها در ارزیابی دانشگاه؛ تثبیت دوره‌های در حال اجرای مراکز حداقل برای 3 تا 5 سال به منظور اطمینان‌بخشی به مراکز برای سرمایه‌گذاری و تجهیز مراکز و نهایتا ایجاد مراکز تخصصی با ماموریت‌های مشخص؛ تلاش در جهت افزایش اعتبار و ارزش مدارک دانش‌آموختگان علمی ـ کاربردی برای جذب در فرصت‌های استخدامی پیش‌رو؛ تسهیل‌نمودن امکان استفاده از امکانات و ظرفیت‌های تخصصی مراکز و سازمان‌های مشارکت‌کننده در ارائۀ آموزش‌های مهارتی و پرهیز از دوباره‌کاری در موضوع اخیر تأکید بر گرفتن مجوز دفاتر کاریابی در مراکز علمی ـ کاربردی و مشکلاتی که این موضوع برای مراکز ایجاد می‌کند؛ تجربه اجرای طرح‌های ملی در حوزه اشتغال ازجمله الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی ـ توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست، طرح‌های آسیب‌شناسی و توانمندسازی شغلی با همکاری سازمان ملل متحد و؛ طراحی الگوی نظام هدایت شغلی دانشجویان؛ تسهیل در استانداردهای تعریف‌شده برای مراکز از نظر نیروی انسانی، فضا آموزشی، زمان برگزاری کلاس‌ها؛ تثبیت دو پذیرش مجزا در مهر و بهمن برای پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی و حمایت مادی و معنوی از اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در سطح مراکز تأکید شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا