نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل > نحوه ارزیابی صلاحیت مدرسین دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
۲۵۵ بازدید

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت: ۲۵ هزار نفر از مدرسانی که سابقه تدریس در دانشگاه جامع علمی – کاربردی را داشتند، شرایط عمومی و تخصصی را برای ادامه فعالیت به دست آوردند.

حسین امید در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا سال ۹۵ دانشگاه علمی – کاربردی ۹۰ هزار مدرس را در رشته‌های مختلف بکار گرفته بود که این مدرسان مراحل ارزیابی را اعم از عمومی، علمی و تخصصی طی نکرده بودند.
وی با اشاره به تصویب آئین‌نامه پیشنهادی دانشگاه جامع علمی – کاربردی در شورای عالی جذب اشاره و خاطرنشان کرد: برای ارزیابی مدرسان دانشگاه جامع علمی – کاربردی در سال ۹۵ دو گام جدی برداشته شد تا ساماندهی در این حوزه انجام شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت: در گام اول پذیرش مدرسان جدید از طریق فراخوان عمومی و در چارچوب آئین‌نامه انجام شد تا براساس این آئین‌نامه مدرسان در هیئت‌های استانی مورد ارزیابی قرار گیرند.
امید افزود: باید در هیئت‌های استانی صلاحیت عمومی و تخصصی مدرسان مورد ارزیابی قرار می‌گرفت تا در صورت کسب صلاحیت‌های مورد نظر وارد آموزش دانشگاه علمی – کاربردی می‌شدند.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر سه دوره فراخوان براساس این آئین‌نامه انجام شده و در این فراخوان‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر شرکت کردند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی بیان کرد: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد این شرکت کنندگان مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و مابقی آنها در مراحل مختلف از پذیرش معاف شدند.
امید با بیان اینکه غیر از این مسیر محال است که مدرسی در دانشگاه مورد پذیرش قرار گیرد، گفت: با هدف شفاف‌سازی این فرآیند سامانه‌ای طراحی شده است تا فرآیند جذب مدرس و ارزیابی مدارک و مستندات از طریق این سامانه انجام شود تا ایراد و اشکالی به فرآیند جذب مدرسان وارد نشود.
وی یکی از شرایط جذب مدرس را کسب معدل ۱۵٫۵ برای کارشناسی ارشد اعلام و تصریح کرد: سال گذشته این معدل ۱۶ تعیین شده بود که با اعتراض عده‌ای از مدرسان این عدد به ۱۵٫۵ تغییر یافت.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در مورد تعیین تکلیف مدرسان قبلی نیز اظهار کرد: از ۹۰ هزار مدرسی که کد مورد نظر را به دست آورده بودند، ۶۰ هزار نفر آنها با دانشگاه همکاری داشتند که در ارزیابی این مدرسان تنها ۲۵ هزار نفر از آنها با کسب شرایط عمومی و تخصصی و مدارک مورد نظر پذیرفته شدند.
امید ادامه داد: ما برای مدرسانی که شرایط عمومی و اختصاصی را به دست نیاورنده بودند، چند ماه مهلت اعتراض گذاشتیم که در این مدت مدارک آنها دوباره مورد بررسی قرار گرفت که تعدادی از آنها پذیرفته و تعدادی نیز اعتراضان مورد پذیرش هیئت مرکزی قرار نگرفت.
وی بیان کرد: علاقمندان تدریس در این دانشگاه که شرایط عمومی و اختصاصی لازم را دارند نیز مجدد در فراخوان جدید می توانند اقدام به ثبت نام وارزیابی مجدد کنند. این ارزیابی در یک فرآیند شفاف و براساس مستندات رسیدگی می شود و بعد از قبول یا رد فرد هیچ فردی نمی‌تواند به این فرآیند قانونی خدشه‌ای وارد کند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا