نسخه آزمایشی
۱۲۹ بازدید

عاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: دانشگاه علمی – کاربردی در دو دهه اخیر گامی موثر در تحول علم و تلفیق آن با عمل و مهارت برداشته است.

یعثوب نژادمحمد همزمان با بیست و هشتمین سالروز تاسیس این دانشگاه در کشور اظهار کرد: اهداف و رسالت اصلی دانشگاه کمک به توسعه کیفی و تخصص‌گرایی آموزش‌ها بود که در این راستا دانشگاه علمی – کاربردی توانسته است موفق ظاهر شود.
وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته اغلب تمرکز بر تعداد مراکز بود و در ایجاد مراکز آموزشی دولتی بود، خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده به ویژه با ایجاد مراکز علمی – کاربردی این مشکل مرتفع شده و در حال حاضر این مراکز با تلفیق علم و مهارت توانسته‌اند بخشی از نیازهای کشور به ویژه در حوزه بازار کار را برآورده کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل خروج بحث‌های آموزشی از کانال کلاسیک و اقبال به سمت آموزش‌های تخصصی را از دستاوردهای دانشگاه علمی – کاربردی بیان کرد و گفت: ایجاد امکانات متعدد آموزشی در کنار فناوری‌های نوین توانسته است این مرکز را به عنوان مجموعه پیشرو در عرصه آموزش‌های عملی و کاربردی تبدیل کرده و برای فارغ‌التحصیلان نیز فرصت‌های اشتغال در بازار کار به وجود آورد.
نژادمحمد ادامه داد: 75 درصد دانشجویان مراکز علمی – کاربردی را شاغلین تشکیل می‌دهند که این آمار امیدوارکننده‌ای در مقایسه با سایر واحدهای آموزشی است.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با استقبال از برنامه‌های آموزشی این دانشگاه و افزایش تعداد دانشجویان بخشی از مشکلات اشتغال در استان مرتفع شده و علمی و کاربردی کردن آموزش‌ها بیش از پیش محقق شود.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا