نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل > بمناسبت ۱۸ مهر انجام گرفت: ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل توسط دکتر امید افتتاح شد
۲۶۸ بازدید

با حضور دکتر محمد حسین امید ، ریاست عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی، نژادمحمد معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرمانداری اردبیل، سیدمهدی جوادی مشاور استاندار در امور دانشگاه ها و مدیرکل برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل و جمعی از مسئولین استانی دیگر در بیست و هشتمین سالگرد تاسیس این دانشگاه ، ساختمان واحد استانی اردبیل  افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، دکتر محمد حسین امید در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگاران گفت: علاوه بر این مرکز تا پایان سال، ساختمان های جدید چهار استان کشور نیز بهره برداری شده و به این ترتیب تمام مراکز کشور از فضای مطلوب برخوردار خواهند بود.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل در سطح کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و در سطح بندی مراکز علمی کاربردی سراسر کشور، مرکز ذوب آهن اردبیل در بین ۱۰مرکز برتر کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ابراز امیدواری کرد این روند رشد در تمام مراکز این دانشگاه ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این آیین نقش این دانشگاه را در آموزش مهارت و تخصص برای کاهش بیکاری و اشتغالزایی کم نظیر دانست.

محمدحسین امید تصریح کرد:دانشگاه جامع علمی کاربردی بهترین مکانی است که جوانان با آموزش های مهارتی برای ورود به بازار کار آماده شده و میتوانند خودشان نیز با مهارت هایی که آموخته اند، خوداشتغالی کنند.

وی وجود محیط کاری در مراکز اموزشی این دانشگاه را از مزیت های مهم دانشگاه برشمرد و گفتایجاد مرکز جدید با توجه به فرآیند کیفی مراکز آموزشی مشکل است و در چند سال اخیر با توجه به کاهش ۵۰۰ مرکز از تعداد مراکز، تنها ۳۰ مرکز جدید ایجاد شده است.

امید به وجود ۶۱۴ مرکز آموزشی این دانشگاه در سراسر کشور اشاره کرد و افزودبیشتر دانشجویان این مراکز یا شاغل هستند و یا بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند.

وی تنوع رشته ای در این دانشگاه را یادآور شد و گفتدر حال حاضر ۸۰۰ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه تدریس می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفتدر حال حاضر اختیار برگزاری دوره های کوتاه مدت به استان ها تفویض شده و در این خصوص در گام اول زمینه آموزش مهارتی سربازان وظیفه در اوقات فراغت آنان فراهم شده است.

وی تصریح کردسربازان با دریافت آموزش های مهارتی بعد از پایان دوران خدمت می توانند وارد بازار کار شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز در جریان افتتاح ساختمان جدید این واحد استانی گفت: احداث ساختمان جدید واحد استانی اردبیل در مجموعه ای به مساحت پنج هزار و ۶۵۰ متر مربع و در زیربنای ۲ هزار متر مربع انجام شده است.

داریوش لطیفی افزود: ساخت این مرکز از سال ۹۸ شروع شده و اجرای آن بالغ بر یکسال طول کشیده است.وی از فعال بودن ۱۳ مرکز آموزش علمی کاربردی در استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری هم تلاش می کنیم با همکاری هم در رونق آموزش های مهارتی در استان نقش ایفا کنیم.

شایان ذکر است در بخشی از این مراسم هادی قدیمی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ذوب آهن اردبیل به نمایندگی از مراکز آموزش علمی کاربردی استان مشکلات و مسایل را مطرح نمود و در پایان نیز از وی بخاطر کسب رتبه کشوری توسط مرکز آموزش علمی کاربردی ذوب آهن اردبیل در سطح بندی مراکز علمی کاربردی کل کشور با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا