نسخه آزمایشی
۵۹ بازدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای عالی آموزش عالی استان لرستان گفت: اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این است که نظام آموزش عالی در راستای مهارت‌محوری و نیازمحوری باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای عالی آموزش عالی استان لرستان که با حضور استاندار لرستان، معاونان استاندار و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان در دانشگاه لرستان برگزار شد، تاکید کرد: دانشگاه مزیت‌ساز است و باید مزیت‌های جدید را خلق کرد، باید تلاش کنیم مزیت‌هایی که در استان لرستان وجود ندارد را ایجاد کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در برنامه ششم توسعه، بایستی 30 درصد سهم آموزش عالی کشور مهارتی باشد که در حال حاضر 16 درصد است و باید با عزم جدی برای محقق شدن این مهم تلاش کنیم.

دکتر زلفی‌گل تصریح کرد: اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این است که نظام آموزش عالی در راستای مهارت‌محوری و نیازمحوری باشد.

در این جلسه دکتر جعفری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان در سخنانی اظهار داشت : فلسفه وجودی آموزش‌های مهارتی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی پاسخ به نیازهای واقعی اشتغال و بازار کار متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ وهنر در جامعه است. دکتر جعفری افزود: در راستای انطباق بین تقاضای آموزش عالی مهارتی و ظرفیت‌های کشور، سال گذشته 125 برنامه درسی جدید متناسب با آینده‌پژوهی، نیازآفرینی و پاسخگویی به مشاغل نوظهور تدوین شده است که باعث رشد 18 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: تمرکز برتدوین برنامه‌های درسی جدید که منجر به ایجاد واحدهای خرد تولیدی و خدماتی بشود، از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

دکتر جعفری در این نشست به تشریح نقش‌آفرینی مراکز آموزش علمی کاربردی به‌عنوان واحدهای کاریابی تخصصی برای تسهیل و دستیابی به فرصت‌های شغلی پرداخت.

همچنین سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان خواستار تخصیص اعتبار جهت راه‌اندازی خانه خلاق توسط مراکز صنعتی این استان شد.

گفتنی است در این نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و تعدادی از نمایندگان دانشجویی به ارائه دیدگاه‌ها و مطالبات مربوط به حوزه کاری خود پرداختند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا