نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل > بازدید دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل از کارگزاری بورس
۱۱۵ بازدید

دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی اردبیل با هدایت مهدی فتحی، مدرس بازار پول و سرمایه از کارگزاری بورس بازدید کردند و در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، در این بازدید دانشجویان با نحوه اخذ کد بورس، ورود به بازار بورس و خرید سهام و همچنین روش های استفاده از طرح های حمایتی صندوق بورس آشنا شدند.

زهرا قهرمانی، کارشناس بورس، در این بازدید ضمن تشریح فعالیت های بازار بورس گفت: بورس یک نوع بازار بوده که در آن دارایی‌های مختلفی مورد معامله قرار می‌گیرند. بازار بورس همچنین یک نهاد ساختار یافته است که به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اساسی بازار سرمایه نیز شناخته می‌شود.

وی مدیریت انتقال ریسک، شفافیت بازار، کشف قیمت، ایجاد بازار رقابتی و مهم‌تر از همه جمع‌آوری سرمایه و پس‌اندازهای اندک برای تامین سرمایه فعالیت‌های اقتصادی را از مهمترین کاربردهای بورس عنوان کرد.

 این کارشناس بورس تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 25 شرکت کارگزاری بورس فعالیت دارد. این شرکت‌ها بار اصلی فعّالیّت و زحمات بازار‌ سرمایه را بر دوش می‌کشند و نقطه اتّصال بازار سرمایه و مشتریان هستند.

وی از خرید و فروش سهام 700 شرکت در بورس و 360 شرکت در فرابورس ایران خبر داد و اضافه کرد: بیشتر این شرکت‌ها برای تأمین منابع مالی جهت آغاز به کار و یا توسعه فعالیت‌های خود اقدام به عرضه سهام در بازار بورس می‌کنند.   

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا