نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل > با حضور دکتر امید صورت گرفت: آغاز آئین گرامیداشت کشوری بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی اردبیل
۶۴۱ بازدید

آغاز آئین گرامیداشت ۱۸ مهر، مصادف با بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمد حسین امید ، ریاست عالی دانشگاه، نژادمحمد معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرمانداری اردبیل، سیدمهدی جوادی مشاور استاندار در امور دانشگاه ها و مدیرکل برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل و جمعی از مسئولین استانی به میزبانی واحد استانی اردبیل و بصورت ویدئو کنفرانس در علمی کاربردی سراسر کشور آغازشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، دکتر محمد حسین امید ضمن گرامیداشت ۱۸ مهر، با اشاره به تکمیل زیرساخت های مراکز علمی – کاربردی در استان های کشور اظهار کرد: این دانشگاه با توسعه زیرساخت ها وارد فاز جدید فعالیت خود شده و امید می رود با درایت مدیران مراکز استانی سهمی در اشتغال استان ها داشته باشد.

ریاست عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بر اساس تفاهم نامه با استان ها ، این دانشگاه تامین نیازهای مهارتی در استان ها را متعهد شده و این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که در تکمیل فرآیند آمایش خود نیازهای استان را در زمینه های مختلف شناسایی کند.

وی بیان کرد: در صورت نیاز به ایجاد مرکز و یا برگزاری دوره های جدید در  تمام استان ها و همچنین اردبیل این دانشگاه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به برنامه ریزی برای  ایجاد دانشکده های علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: این دانشکده ها با تجمیع برخی مراکز و تجمیع رشته ها و خوشه های نزدیک به هم راه اندازی می شوند.

دکتر امید این اقدام را در ارتقای هم افزایی و باعث پیشرفت بهتر اقدامات آموزشی  موثر عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی کشور در چهار سال اخیر از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گفت: با این اوصاف هر سال در دانشگاه جامع نسبت به سال قبل افزایش داشته ایم.

امید از ثبت نام ۱۰۱ هزار نفر در دانشگاه جامع علمی  کاربردی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال قبل که کمتر از ۹۰ هزار نفر بود، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: دانش آموختگان این دانشگاه به دلیل داشتن مهارت می توانند برای خود شغل ایجاد کنند و در حال حاضر بر اساس نظر سنجی بیش از ۷۵ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند.

دکتر امید افزود: از این تعداد ۴۰ درصد شغل شان متناسب با رشته هایی است که در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

در سال های گذشته ۹۰ هزار کد مدرسی وجود داشت که حدود ۶۰ هزار کد فعال بور و با ساماندهی این مدرسان تعداد کدهای تایید شده به ۲۵ هزار رسیده است.

وی گفت: طرح ساماندهی مدرسان این دانشگاه به اتمام رسیده و با انجام فراخوان مدرسان دارای شرایط جذب می شوند.

وی افزود: این ۹۰ هزار مدرس در سال ۹۵ جذب شده بودند و  مورد ارزیابی علمی و عمومی قرار نگرفته بودند.

وی بیان کرد: آیین نامه ای به پیشنهاد دانشگاه به تصویب شورای عالی جذب رسید و بر اساس این آیین نامه  ارزیابی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شد.

امید اظهار کرد:  قدم اول پذیرش ما در چارچوب آیین نامه و از طریق فراخوان انجام می شود.وی ادامه داد:در  قالب این آیین نامه،  با انجام مصاحبه ارزیابی صلاحیت های عمومی در هیات های استانی ارزیابی و در صورت تایید صلاحیت وارد فعالیت می شوند.

امید از برگزاری سه دوره فراخوان در سال های اخیر خبر داد و گفت: در این فراخوان  ۸۰ هزار نفر شرکت و مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۱۵ درصد از آن هاپدیرفته شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه غیر از این روال ، روند دیگری برای جذب مدرس وجود ندارد ، گفت: برای اینکه حق کسی ضایع نشود ، فرصتی برای اعتراض تایید نشده ها وجود دارد.

وی از راه اندازی سامانه بررسی مدارک ثبت نام کنندگان خبر داد و افزود: در صورت احراز شرایط اولیه و تایید مدارک در این سامانه مراحل بعدی ارزیابی ها انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر نیز فراخوان جذب مدرس صادر شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه در این ارزیابی ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا