نسخه آزمایشی
۵۴۶ بازدید

آیین معارفه دانشجویان جدید الورود مراکز آموزش علمی کاربردی استان اردبیل و در محل سالن کنفرانس واحد استانی با حضور جمعی از دانشجویان بصورت ویدئو کنفرانس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، در ابتدای این جلسه داریوش لطیفی ضمن تبریک به دانشجویان نو ورود، از حضور آنان در این دانشگاه به فال نیک یاد کرد.

رییس واحد استانی اردبیل با ابراز رضایت از میزان پذیرش در ثبت نام اخیر ورود بیش از ۱۰۰هزار نفر به دانشگاه جامع علمی کاربردی بخصوص استان اردبیل و حسن استقبال خانواده ها از این دانشگاه بیان داشت: وظیفه همه ماست که درپاسخ به این لطف و محبت مردم بتوانیم دانشجویانی در خور شان استانمان تربیت کنیم.

دکتر لطیفی با اظهار خرسندی از انتخاب آگاهانه خانواده ها و فرزندانشان نسبت به دانشگاه جامع علمی کاربردی، رسالت و وظیفه مسئولین دانشگاه را روی اصول خود سنگین تر و ارتقای بیش ازپیش کیفیت و آموزش را ضروری دانست.

وی دانشگاه جامع علمی کاربردی را اولین دانشگاه مهارتی در کشور عنوان کردو افزود: این دانشگاه هم از لحاظ ساختاری و هم از لحاظ موضوعی و فلسفی با سایر دانشگاه ها فرق داردو وظیفه آن آموزش و ارتقای مهارت و زمینه سازی برای اشتغال دانشجویان است.

این مقام مسئول با تشریح ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی از حیث ستادی بعنوان حوزه مدیریتی و راهبردی و اجرایی توسط مراکز آموزش علمی کاربردی تصریح کرد: همه امکانات اعم از نیروی انسانی و آموزشی و پژوهشی حول یک محور فالیت می کنند و آن آموزش مهارت واشتغال است و هر مرکز آموزش علمی کاربردی وظیفه اجرای دوره های خاص وجداکانه ای را در یک حوزه فعالیت برعهده دارد.

رییس واحد استانی اردبیل ادامه داد: رشته ها و دوره های اجرایی در مراکز آموزش علمی کاربردی بصورت ماموریتی و تقاضا محور تدوین و توسط دانشگاه تصویب می شوند و این دوره ها و دروس صرف فراگیری علم نبوده، بلکه در کنار آموزش نظری، آموزش های عملی و مهارت محور و شغل محور نیز وجود دارد و در واقع فلسفه این دانشگاه آموزش مهارت و رسیدن به یک شغل بوده و درنهایت ایجاد اشتغال و کار آفرینی است.

وی همچنین اکثر دانشجویان شاغل و پذیرفته شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی را بومی خواند و تاکید کرد: اقبال جوانان به این دانشگاه در داخل استان وظیفه ما راسنگین تر می کند.

لطیفی دانشجویان را به فراگیری و شرکت در دوره های بین سطوح و مهارتی توصیه کرد و یادآور شد:هرچه مهارت افراد بیشتر و حرفه ای تر باشد امکان اشتغال وجذب سرمایه و ایفای نقش در جامعه نیز بیشتر خواهد بود.

رییس واحد استانی اردبیل در پایان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم شاهد توفیقات روز افزون این دانشگاه در حال وآینده باشیم و روزی برسد که دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار ترقی تر و پیشرفته تر از قبل و برای کشور موثرتر باشد و بهترین لحظات را زمانی سپری کنیم که از ادارات وکارخانه ها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان ماهر اعلام نیاز کنند.

شایان ذکر است که دربخش های جداگانه، کارشناسان واحد استانی نیز در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و دانشجویی مطالب حود راجهت آشنایی بیشتر دانشجویان نو ورود ارائه دادند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا